32235
Book
In basket
Wycena firmy : storytelling i liczby / Aswath Damodaran ; przekład Bartosz Sałbut. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2017. - 348, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Odwołując się do analiz licznych przypadków, książka ta wyjaśnia znaczenie opowieści jako tego czynnika, który pozwala lepiej zrozumieć i osadzić w kontekście liczby. Sugeruje również, że dzięki historiom o firmie specjaliści od liczb mogą tworzyć bardziej skomplikowane modele i nadal skutecznie przekonywać swoich odbiorców. Damodaran zajmuje się między innymi początkami firmy Uber - na tym przykładzie pokazuje, że na podstawie różnych opowieści sformułować można różne wyceny. Zastanawia się również nad tym, dlaczego Twitter i Facebook osiągnęły tak wysoką wycenę już na etapie debiutu giełdowego oraz dlaczego pierwsza z tych firm weszła w fazę stagnacji, podczas gdy druga dalej się rozwijała. Przygląda się również firmom o bardziej ugruntowanym modelu biznesowym, takim jak choćby Apple czy Amazon. Na ich przykładzie pokazuje, że historia o firmie czasem stanowi czynnik wzbogacający, ale niekiedy może też ograniczać narrację. Autor przytacza również przykład brazylijskiego globalnego koncernu wydobywczego Vale - aby wyjaśnić, jaki wpływ na historię o firmie mogą mieć czynniki zewnętrzne, w szczególności dotyczące kraju prowadzenia działalności, charakterystyki produktu oraz waluty.
Availability:
Oddział dla Dorosłych
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Notes:
Tytuł oryginału: Narrative and numbers : the value of stories in business, 2013.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again